Pages

March 18, 2014

IT Cosmetics Vitality Lip Flush- Je Ne Sais Quoi (Quick Review)



   I think that anything Emily Noel states, is makeup law. Also, how exciting is it that she's having a baby?!?! Haha, anyway! I remembered that she really use to love these and I was on Ulta's website and thought, why not? These retail for $20, which is on the pricier side, but I was certain that Emily Noel would lead me in the right direction! I guess this is suppose to be the ultimate lip product; a gloss, balm, lipstick and stain in one. It also has a shit ton of good oils and ingredients; including the most prominent one, cherry oil (which is why it has a soft, cherry scent). 


   It's rather transparent in the bullet, but once it glides over your lips, something magical happens:


  It adjusts to the most wonderful deep pink! Not opaque, like a lipstick, but more like a glossy stain! Despite claiming to stain, I find that while it does so, it maintains it's glossy-ness and is in no way drying. However, it's not the most impressive stain ever; I've experienced 5-6 hours of visible color payoff. Some other pointers that might make this splurge justifiable for you is that it's paraben and cruelty free!

I was pleasantly surprised that it actually held up to the 4-in-1 claims! (well, maybe not the lipstick part) The color is gorgeous and it goes with literally every makeup look! I've been wearing it a bunch (and I just got it a week ago!) and I'm already concerned about using it up to quickly! It's very soft and balm-y, so I feel like I always use up a bunch of product when I apply it! Hopefully that's not the case!






35 comments:

  1. I'm so excited for her and Tyler! :) They are going to be great parents! I've been wanting to try something from this line. Emily's suggestions are always great!

    ReplyDelete
  2. Great review!
    This reminds me of the Dior lip glow but the colour is much nicer.
    LOL your lip product recommendations will be the end of me (or my bank account)
    Lovely review.
    TarteTanya

    ReplyDelete
  3. SO EXCITED about Emily having a baby!! ONE OF THE CUTEST FAMILIES EVER! :')
    I don't usually listen to her lipstick offerings (but agreed, her word is da law), but this sounds like the bomb diggity! I also want to try the other It-Cosmetics products she raves about--gonna have to add this to my list!

    Vanessa | Citron and Guavaberry

    ReplyDelete
  4. Ooh, I definitely need this! I remember when I first saw the It Cosmetics display at my local Ulta and got really excited about these in particular- Emily persuades me ALL THE TIME, too! This shade looks like it might be a less expensive dupe for my very favorite Dior Addict Lip Glow (which is way too expensive to justify, but I love it to death).


    Thanks for reviewing! :)

    ReplyDelete
  5. I'm so excited Emily is having a baby! I'm telling everyone I know and they're just like who? Haha no one is obsessed with makeup in my group of friends like I am. This lippie is really interesting, wasn't expecting it to be so sheer because it comes in a tube! It's a really nice color for spring!

    ReplyDelete
  6. That is a GORGEOUS pop of pink. I wish I could find this brand in Canada, but now I know what I'll be looking for next time I take a trip across the border!

    ReplyDelete
  7. Oh my gosh it is beeeautiful! I must say, I was really not expecting much from your first photograph but my lord, it's lovely! :) x

    ReplyDelete
  8. New follower to your blog and I must say I love your humour and writing style! And this lipstick is just too pretty!

    ReplyDelete
  9. Yay for sure! The pay off is absolutely gorgeous for a balm! I have It cosmetics' concealer and it's super heavy duty!

    LilynotLouise | Beauty and Food

    ReplyDelete
  10. I love glossy, natural looking balms with a hint of color like this!

    ReplyDelete
  11. I think it looks good!

    http://mesmemosphotoblog.com/

    ReplyDelete
  12. really blown away by this one!!

    ReplyDelete
  13. thanks! It's such a pretty everyday shade, right?

    ReplyDelete
  14. Really perfect for those days that you don't know what to wear! Thanks for commenting :)

    ReplyDelete
  15. I was blown away by this one! Now I have super high expectations for the brand! Hopefully they'll all be magical! :)

    ReplyDelete
  16. really nice product! Thanks for commenting!

    ReplyDelete
  17. I was surprised that a product could make such ridiculous claims...and actually live up to them!! Definitely going to try more now :)

    ReplyDelete
  18. It really does look like a meh product! Just another balm, but man, it's really just something else!

    ReplyDelete
  19. Are there Ulta's in Canada? That might be a stupid question, but I'm not sure haha! Check and see if you can order it from their website! :)

    ReplyDelete
  20. I can't get enough of it! I'm thinking about getting some more, but to me, this was the most interesting of the bunch! Thanks for commenting :)

    ReplyDelete
  21. Haha, SAME! I may have a short beauty/makeup conversation with friends or family, but when I continue, I lose their interest haha!

    ReplyDelete
  22. I love it and was blown away in the end! Even with Emily's suggestion, I was still a bit hesitant!

    ReplyDelete
  23. I was swatching the Dior addict lippies and it took a LOT of self control to leave them behind haha!

    ReplyDelete
  24. haha, we might be broke, but we'll have some awesome lipsticks!

    ReplyDelete
  25. She'll never steer you in the wrong direction! :) Love her and Tyler and sooo happy for them!

    ReplyDelete
  26. The QVC kits are going to get me...so much make for such a great value... I don't know how much longer I can resist!

    ReplyDelete
  27. Wow, this shade looks beautiful on your lips! :)

    BeyondBlush

    ReplyDelete
  28. this looks sooooo pretty on you!!, I wasn't expecting it to be so opaque - really enjoy reading your posts hun! xx

    ReplyDelete
  29. The color looks so nice on you!
    katespitz.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. this looks very pretty..i like it :)


    www.simplymee89.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. i have heard so much about this lately and have been thinking of getting it... i think you might have pushed me over the edge lol

    ReplyDelete

Comments make my day, feel free to leave one!